דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שילוח בינלאומי: הוליסטיות והתמקצעות 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2007 פעמים ]

חברות שילוח בינלאומי יכולות לבחור בין שני דגמים עסקיים שונים לחלוטין. מצד אחד ניתן למצוא חברות שילוח שמטפלות בכל המרכיבים של התחום. מצד שני ניתן למצוא חברות שילוח בינלאומי שמעדיפות להתמחות במרכיב אחד מרכזי בלבד. ניתן כמובן למצוא חברות שילוח בינלאומי שמשלבות את שני הדגמים במידות שונות ובדגשים שונים. על-ידי הבנת שני הדגמים הללו אפשר להבין טוב יותר את המתרחש בתחום של שילוח בינלאומי. הלקוח שמתלבט בין חברות שונות ירוויח מההבנה של שני הדגמים הללו וכך הוא יוכל לבחור בצורה מושכלת יותר את החברה שמתאימה בצורה מיטבית לצרכים שלו.

בקצה האחד של הסקאלה ניתן למצוא חברות שילוח שמטפלות בכל המרכיבים השונים של מלאכת השילוח. חברות שילוח בינלאומי שכאלה מחזיקות מחלקות שונות וכל מלקה מטפלת בחלק אחד של התחום. חברות אלה אינן משתמשות בקבלני משנה אלא מעסיקות ישירות בעלי מקצוע ועובדים שמטפלים בכל שלב של השילוח. חברות שילוח בינלאומי גדולות מחזיקות נהגים ואורזים, יש להן ספינות ומטוסים, סוכנים ומחסנאים וכל שאר הדברים שלוקחים חלק במלאכה של שילוח בינלאומי. היתרון של שיטה זו הוא שהחברה שולטת לחלוטין בכל התהליך של שילוח בינלאומי והיא איננה תלויה באף אחד אחר. אך לגודל יש גם חסרונות. חברת שילוח בינלאומי גדולה עלולה להיות מסורבלת יותר ולמרות שהיא מטפלת בכל התחומים של שילוח בינלאומי היא איננה הכי טובה באף אחד מהתחומים. קשה מאד להיות הכי טוב במרכיב מסוים כאשר יש לטפל בכה הרבה מרכיבים וכאשר יש גוף גדול מאוד שאותו יש לנהל.

מצד שני ניתן למצוא כיום חברות שילוח בינלאומי שבוחרות להתמקד רק בחלק אחד של המלאכה. כך ניתן למצוא חברת שילוח בינלאומי שבוחרת למקם את עצמה בצומת המרכזית של המלאכה ולנהל עבור הלקוח את התיאום של כל החלקים השונים של המכונה. חברת שילוח בינלאומי שכזאת מתרכזת במציאת החברה או נותן השירות הטוב ביותר בכל תחום ובכל חלק של המלאכה. חברת שילוח בינלאומי כזו מתמחה במציאת המרכיבים הטובים ביותר כדי ליצור שילוח בינלאומי טוב ביותר שנבנה מסך כל החלקים השונים. במקום לעסוק בעצמה בכל המרכיבים השונים, חברת שילוח בינלאומי שכזו יוצאת לדרך מתוך ההבנה שכדאי להתמחות בחלק אחד של העבודה כדי שהוא יעשה הכי טוב. שילוח בינלאומי מורכב ממספר גדול של חלקים כמו מכונה אחת גדולה שהיא סך כל החלקים שמרכיבים אותה ומאפשרים את פעולתה. כדי שהלקוח יקבל את השירות הטוב ביותר האפשרי, החברה מחפשת את הטוב ביותר בכל תחום ובשילוב נכון בין הטובים ביותר בכל פרט היא יוצרת שלם שגדול מסכום חלקיו.

איזו שיטה עדיפה? קשה לענות על השאלה ואולי גם בלתי אפשרי. לעיתים יש עדיפות לחברת שילוח בינלאומי גדולה שכל המרכיבים נמצאים בשליטתה. מצד שני הלקוח עשוי להיות מרוצה יותר אם הוא מקבל שירות של שילוח בינלאומי שמורכב מכל המרכיבים הטובים ביותר שקיימים בשוק. בעולם העסקים של ימינו שבו הגמישות משחקת תפקיד חשוב ביותר ייתכן ויש עדיפות לחברת שילוח בינלאומי שיכולה לתת מענה משתנה לצרכים שונים של לקוחות שונים על-ידי בניית מערכת שלמה מהמרכיבים השונים שקיימים בשוק בימינו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב